Praktik + Valg = Yay!


Jeg er tæt ved færdiguddannet og er som noget af det sidste midt i en 10 uger lang praktikperiode. Jeg er hos DRs webudviklingsafdeling, som lige nu er i gang med at "opfriske" dr.dk/radio og netradio-playeren.

Men heldet ville jo, at der blev udskrevet valg, og valget fylder naturligvis en stor del herude, hos DR. Som public service kanal er det et krav at man via DR løbende kan følge alle nyhederne, meningsmålingerne, exit polls og resultater.
For at sikre at disse ting fungerer på dr.dk er der nedsat et særligt valgteam; 10-12 IT-folk fra forskellige afdelinger der i samspil skal sikre alle aspekter.
Og de har "adopteret" mig. Det har været sjovt og spændende at være med i forløbet op til, men især i dag er jeg helt høj på stemningen. I går eftermiddags rykkede vi fra et lokale ind midt i nyhedsredaktionen, lige ved siden af DR Update studiet.

Lige nu er der rimelig roligt, men stemningen er spændt og jeg glæder mig til at de første exit polls ruller ind. Jeg glæder mig til at resultatet begynder at tegne sig. Jeg glæder mig til at politikerne sikkert stikker hovedet forbi for at optræde på TV i sidste øjeblik. Jeg glæder mig til at sidde midt i det hele hele aftenen.

Jeg får selvfølgelig ikke nogen vigtige opgave i dag - rimelig kikset hvis hele DRs website brød sammen fordi praktikanten havde glemt et komma det forkerte sted - men bare dét at være her, er fantastisk.

Jeg er vildt glad for sammenfaldet, og jeg suger til mig, for med al sandsynlighed bliver det en "once-in-a-lifetime" oplevelse.


Det giver dog også lidt kvaler. For hver gang jeg skal hente vand, mad, sukker, på toilettet - hvad-som-helst -  går jeg fordi produktionskontrollokalerne. Og for at komme her forbi skal man igennem to døre der åbner hver sin vej. Den ene dør ser sådan her ud. Prøv at gætte hvor mange af gangene jeg har stået forvirret og hevet i døren, indtil jeg kom i tanke om retningen? (Jeg gjorde det oven i købet lige efter jeg havde taget billedet!)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts with Thumbnails