Praktik-mad

I DR byen er der flere mad-valgmuligheder. Det er jo et stort sted (!), og folk spiser forskelligt og på forskellige tidspunkter. Så der er hoved-restauranten = kantinen og så er der 2 mindre cafeer, som i virkeligheden bare er en disk hvor man kan købe mad.
Under valgdækningen i torsdags smuttede jeg forbi den ene cafe og hjembragte en sandwich, som jeg synes lød utrolig lækker.

Fancy, huh?
Jeg blev dog slemt skuffet. Den var våd og slatten, smagte af citron, fed mayonaisse og fisk og var bare slet ikke frisk og lækker.

Senere serveredes der chili con carne en masse til alle vi hårdtarbejdende, der blev hængende under hele valget. Jeg undlod at tage et billede, for mit mobil-kamera er altså ikke i stand til at fange noget smukt i hakket kød og ris.
Og det var hvad det var: hakket kød med bønner og ris. Og så tror jeg at kokken havde tabt saltbøssen i den portion jeg fik, for hold da op hvor smagte det elendigt og alt, alt for meget af salt.

Jeg havde satset på lækker junk-mad til at akkompaniere valgresultaterne og den spændte stemning i DRs nyhedsredaktion, og var mildest talt ærgerlig over denne udvikling.

Men ret skal være ret. Og da chili con carne røg af bordet, blev der serveret dessert. Og den væltede kegler. En æble-kage-tærte med en lille klat cremet kanel lækkeri til. Wauv - det smagte forrygende, og fejede al min madbitterhed væk!



Resten af aftenen stod den på sodavand, slik og sørme et læs sandwich ( i langt, langt bedre kvalitet end min frokost). Så trods en nedtur halvvejs igennem dagen, endte jeg alligevel med at have spist så meget at jeg kunnet have trillet hjem. Hvilket jeg faktisk også gjorde, på min cykel altså (Høhø)...


Økologisk? Not at all, men man kan jo ikke få det hele!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts with Thumbnails