I ♥ valg

Klokken 9:00 ankom jeg til Festsalen i De gamles by på Nørre Allé 41 med min mand ved min side.
Vi var bestemt ikke de eneste, men efter et kvarters tid og et par blyantsstreger dumpede jeg en sammenfoldet papirlap ned i en kasse og forlod stedet igen med en rigtig god mavefornemmelse.
En god fornemmelse, fordi jeg har gjort min borgerpligt, benyttet min stemmeret og bidraget til demokratiet. En god fornemmelse, fordi jeg tror på, at dagens stemmer tegner et nyt Danmark, et Danmark jeg bedre kan stå inde for, et Danmark jeg igen kan være stolt af at leve i.

Et Danmark, hvor de rigeste ikke bare bliver rigere og rigere, imens de fattige bliver fattigere og fattigere og hvor dem med mest overskud bidrager lidt mere end dem med mindst.
Et Danmark hvor børn og unge ikke bliver syge af at gå i skole, hvor de ikke behøver at mase sig ind i for små lokaler og hvor de kan få den undervisning og opmærksomhed der passer til dem.
Et Danmark hvor unge kan tage en uddannelse når de er klar til det, hvor de kan tage en uddannelse uden at blive ruinerede, hvor de kan gennemføre deres uddannelse fordi virksomhederne lukker op for praktikanter, hvor de kan tillade sig at træffe forkerte beslutninger og starte forfra i uddannelsessytemet uden at skulle bøde for det.
Et Danmark som går i front for en grønnere verden, hvor hybrid og el belønnes, hvor den offentlige transport fungerer og en busbillet er til at betale og hvor økologi ikke er forbeholdt hippier og Hellerup-fruer.
Et Danmark hvor lægehjælp forbliver gratis, og ingen skal lide af sygdomme fordi de ikke har råd til behandling
Et Danmark hvor tvang er et fremmedord, hvor mennesker ikke tildeles point eller bedømmes på hudfarve og tro, hvor vi har frihed til at elske på tværs af grænser og frihed til at være anderledes.

Et Danmark hvor velfærd og ligestilling er i højsædet, hvor vi værner om hinanden og os selv og åbner armene for resten af verden uden frygt.

Jeg behøver vel ikke skrive, hvor jeg satte min stemme...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts with Thumbnails