Nyt hjem

Efter mange lange seje dage med ventetid, uvished, ventetid, telefonsamtaler, diskussioner, ventetid, nedture, opture og så videre stillede vi et ultimatum. Og dagen efter underskrev vi salgsaftalen på vores nye lejlighed; 5 min. efter låste vi os ind i den og var københavnere. Det er faktisk allerede 14 dage siden nu.

Jep, jeg er endelig flyttet retur til storbyen igen. Og hvilken storby. Lejligheden ligger et spytkast fra Sankt Hans Torv - lige i hjertet af vidunderlige Nørrebro. I skrivende stund dirrer vinduer svagt ved støjen fra Distortion der er godt i gang lige uden for. Jeg bliver i inderligt godt humør af en gåtur ned til 7-eleven, bare fordi alt omkring mig er en del af mit nye hjem - og det er paradis for mig!

Selve lejligheden er imidlertid et større projekt. Vi har valgt at skifte hele gulvet og sætte et nyt køkken op. Det er en ret stor opgave, skulle jeg hilse at sige.Min mand er heldigvis typen der har total tjek på hobby-håndværk, og han har i den grad hænderne skruet rigtigt på. Så faktisk er vi nu nået så langt, at alt gulvet er pillet af, køkkenet er revet ned inkl. en skillevæg - og så er der kommet nyt gulv på i alle rum bort set fra stuen. Det er så vildt og enormt tilfredsstillende at have gjort det helt ordentligt. Billedet er af køkken-alrummet, for 1½ uges tid siden. Stay tuned, der skal nok komme flere billeder af proces og endeligt resultat.

For nu vil jeg lade byggeprojekt være byggeprojekt og slutte mig til Distortion festen, velvidende at jeg har højst 5 min. hjem!:o)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts with Thumbnails