Se mig, se mig

Gruppearbejde, projektstress, lagersalg, franske hotdogs, mors opskriftbøger, mors bil og solskin. 

Sådan må det lyder hvis jeg skal summere dagen idag i stikord. Først stod den på gruppearbejde i forbindelse med ét studieprojekt. Så fik jeg en ganske ubehagelig overraskelse i en mail fra en af mine undervisere - der er lige pludselig også obligatoriske afleveringer. Jeg er nu oppe på 2 eksamensprojekter, en hådnfuld obligatoriske aflveringer og så et frivilligt regnskabsprogram-projekt som alle skal være gennemført pr. 18. maj. Og alligevel sidder jeg så her og laver noget helt andet...

For at opmuntre mig selv - nej, mest for ikke at gå glip af noget - vente jeg bagefter næsen mod Vestergade 4B, hvor søde Betina havde afsløret at der afholdtes Lola Ramona lagersalg. Jeg er kæmpe Lola-fan, og ejede før i dag hele 4 skønne stiletter fra deres hånd. Det er super komfortable sko, selv når hælhøjderne når godt derop af - og skal jeg til fest med sikker dans er de altid min redning. Oven i købet er det elegante, feminine sko med masser af humor. Lige mig! Og nej, jeg gik bestemt ikke tomhændet derfra...

Bagefter kørte jeg hjem til mine forældre og spiste intet mindre end 2 lækre franske hotdogs. Jeg føler mig SÅ klam. Jeg gik på opdagelse i hendes opskriftmapper - hun samler alle de opskrifter hun finder i blade, hos andre, på nettet o.lign. i mapper - og tog en masse billeder (hvor tids fotokopi?) af det jeg gerne vil lave til min påskefrokost i næste uge. Jeg elsker de mapper, der er spækket med lækre ting og nostalg i, fordi rigtig mange af opskrifter er noget hun tit har lavet og som går rigtig mange år tilbage!

Til sidst stjal jeg hendes bil, og overlod min egen til mine forældre (- det er en længere historie grundet begravelsen af min farmor imorgen, som jeg vil spare jer for). I den, med solen i øjnene, genfandt jeg min køreglæde. Med en bil der spinder sådan, kunne jeg sagtens holde til at være pendler. Og så er det faktisk bare en Suzuki Splash...

Resten af aftenen står den på opgaver, opgaver og opgaver. Suk!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts with Thumbnails