Haché - hakket burgerkærlighed

I morges stod min mand og jeg op, og kørte til København og lejlighedskiggeri. Det var med en lidt underlig mavefornemmelse, for de 3 vi skulle se på i dag, havde vi faktisk så godt som allerede afskrevet. Men ses skulle de - og det blev. Eller, 2 af dem gjorde, den tredje blev aflyst i sidste øjeblik. Men godt det samme, så havde vi længere tid til mad.
Vi havde nemlig planlagt at bruge et gavekort jeg købte fra downtown i februar til gourmetburger-baren Haché, efter lejlighedskiggeriet og inden min mand tog på arbejde. Og som sagt så gjort.




Min mand valgte en Haché special og jeg en (klassiker) Bacon & cheese burger. Downtown-gavekortet betød at vi fik de 2 burgere for én burgers pris - 95 kr. Dertil bestilte vi en hyldeblomstdrik og en øl, samt rustikke pomfritter med hvidløgsmayo.
Pomfritterne var helt exceptionelt gode. Burgerne var rigtig lækre, og i den grad velsmagende. Men mit sparegen rungede også i mit hoved og sagde at man snildt kunne have lavet dem selv, især min. Rigtig lækre råvarer, og bestemt de 95 kr. værd for to. Men jeg ville måske nok synes at 95 stykket var lidt pebret - men måske er det bare mig der spiser ude for lidt og derfor ikke har nogen fornemmelse af priserne!


Desserten var ret spontant - heldigvis havde vi jo ekstra god tid. For jeg ville have været ked af ikke at kunne sige at jeg havde prøvet den, desserten. Det var nemlig Dybstegte marsbarer med vanilleis. Og ikke så mange dikkedarer, det var hvad det var - og det var genialt. Det skal jeg bare helt klart prøve at lave, næste gang jeg skal afholde et-eller-andet med mad!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts with Thumbnails