Grove pizzasnegle vs. II

Det er ikke så længe siden, jeg første gang kastede mig ud i "pizzasnegle". Det er nemt, velsmagende og ok sund mad - så forleden gjorde jeg det igen. Opskriften var en smule anderledes denne gang, men konceptet er selvfølgelig det samme.

Grove pizzasnegle
Dej:
50 g gær
3 dl lunkent vand
1 tsk salt
2 spsk olie (jeg brugte sesam)
100 g rugmel
100 g grahamsmel
300 g hvedemel

Fyld:
1 ds tomatpure
100 g skinkestrimler
½ rød peberfrugt i meget fine tern
1 finthakket løg

Kom gæren i en stor skål, og tilsæt det lunkne vand. Rør rundt til gæren er helt opløst. Tilsæt salt, olie og mel (evt. lidt af gangen), og ælt det grundigt.
Rul dejen ud til en firkant på ca. 35 x 40 cm.

Rør tomatpure, peberfrugt og løg sammen. Smør blandingen ud på dejen og fordel skinken herpå. Rul forsigtigt dejen sammen på den lange led, og skær den ud i ca. 20 stykker.
Læg sneglene på en bageplade, og lad dem hæve, tildækket, i 20 min.

Bag sneglene midt i ovnen 20 min. på 200 grader.


4 kommentarer:

Rosa Amalie sagde ...

Umm det ser lækkert ud! Dejlig blog du har!:-)
´
Rosa.xoxo
http://rosaesholdt.blogspot.com/

Maria sagde ...

Ser rigtig lækkert ud! Må jeg prøve at lave en dag :)

God søndag!

/Maria

Fru Buur Bækgaard sagde ...

De holdt i sådan ca. 1 døgn - så havde vi spist dem alle sammen. De var rigtig gode!:oD

Tak!

Anonym sagde ...

Hag bagt dem og de blev lækre! Men synes de smagte meget af gær, så måske man skal nøjes med 25 g :)

Send en kommentar

Related Posts with Thumbnails