Bikram #28

Næste gang jeg føler trang til at udfordre mig selv, tror jeg at jeg vælge "brug kun 30 stykker tøj på et halvt år", "shop aldrig mere" eller noget andet nemt i den stil! Pyh, hvor er det hårdt. Det er hårdt for krop og muskler - jeg har altså stort set aldrig rørt mig, så det her yoga har i det hele taget været en stor omvæltning for mig - men det er endnu hårdere for psyken. Det passer bare slet ikke til min natur, at 1,5 time hver eneste dag er tvangsafsat til et-eller-andet. Om jeg har lyst til yogaen eller ej, så gør tvangen det til et onde; et nødvendigt onde.

Nej, det var ikke en rigtig god time i dag. Jeg var (er) voldsomt øm og brugt efter dobbeltklasserne igår, og jeg er ved at være træt af tvang. Og så er jeg stadig ufattelig dårlig til ikke at lade mig distrahere af dårlige tanker, dårligt humør. I dag stod der f.eks. en gimpe foran mig, som bare slet ikke tog hensyn  - selv om der var vildt god plads, så insisterede hun på at stå LIGE foran mig hele tiden, så jeg ikke kunne se mig selv. Og sådan noget pisser mig helt vildt meget af og bringer mig helt ud af fokus og balance. Så istedet for bare at skyde det fra mig og bruge kroppen i øvelserne, bruger jeg al energien på at blive irritereret og gal. Og så bliver jeg ked af det, over at min time skal ødelægges af sådan noget, og så og så og så...

Men det bliver stort at rejse mig fra min måtte på torsdag, og vide at jeg har gennemført noget så vanvittigt. Selv om det måske ikke er gået helt efter bogen, og selv om jeg stadig har masser at kæmpe med i yogalokalet!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts with Thumbnails