Vemodig afsked

Jeg ventede længe. Jeg holdt øje med Topshops webshop i evigheder, og endelig kunne jeg købe dem.
Og jeg fik dem. Og jeg elskede dem. Ved første blik. De var nemme at gå i, næsten som helt flade sneakers - og de så godt ud.
Men så rejste vi til Berlin, og jeg satte min lid til dem. Allerede få timer inde i turen opdagede jeg det skrækkeligste: mine baby'er var i gang med at gå i stykker! På sådan en "det-er-vist-bare-ikke-lavet-godt-nok-fra-fabrikken"-agtig måde.
Og så skrev jeg til Topshop (da jeg kom hjem altså - i Berlin måtte jeg nødtvunget investere i nye sko...). Og så ventede jeg igen længe. Og så skrev jeg til Topshop igen. Og så ventede jeg lidt længere. Og så skrev jeg til Topshop igen. Og endelig kom der et svar og en returadresse.
Så nu har jeg ikke længere skønne, sjove og nemme Asher2. Og jeg savner dem af hele mit hjerte. Men de var jo ikke meget bevendt i dén tilstand...

Jeg erstattede sidste marts min gamle LG Chokolat i lækker hvid, med en top-fancy og super skøn Sony Ericsson Satio med et vidunderligt 12mp kamera. I august blev den stjålet, og jeg levede for en tid igen med LG'en, inden forsikringspengene kom og jeg atter investerede i dejlige Satio.
Sidste lørdag blev den gudhjælpemig stjålet igen. Denne gang er det gået tjept med forskringen (lad være med at anmelde på nettet - det er muligvis nemmere for forsikringsselskaberne, men det tager en evighed før de behandler sagen...) og jeg har derfor i dag bestilt en ny telefon. Men min tid med Satio er en afsluttet æra.
Dels fordi jeg tidligere har haft en telefonmodel, som havde dårlig karma - den blev ved med at blive taget fra mig - og det lader til at det samme er tilfældet med Satio for mig.
Men mest fordi at jeg jo skal forestille at være computernørd, og så dur det bare ikke, at have en Symbion-mobil. Man er bare ikke særlig nørdet (og det er upraktisk i studie-øjemed) med mindre man har en iPhone eller Android mobil - en telefon med nem adgang til nye applikationer; f.eks. nogle man laver selv!
Så Satio, selv om jeg ikke føler at jeg er færdig med dig, skal vi ikke ses igen - i hvert fald kun som venner. Min nye baby hedder Xperia X10, er blevet hejlet ned af anmelderne(men det blev Satio også) og er forhåbentlig vildt smart, total lækker og top sej...

5 kommentarer:

just another wannabefromhell sagde ...

hvor er det bare det værste når det sker med sko! og jeg synes bare det er alle mærker. om du så giver mange eller få penge. eller okay, acne styre, men det er også mange mange-mange penge!! men os dødelige må nøjes med sko der går i stykker. damn it.
- og håber du bliver glad for telefonen! hvis ikke så overvej lige iphone. den gamle 3gs er loooooove. jeg er ikke nørd eller rig men det er alt værd! virkelig. bare hvis karmaen forsætte :) men held og lykke med den lille baby.

fantastiskefund sagde ...

Skønt indlæg!! Ja - altså ikke skønt for dig selvfølgelig; kender selv den slags situationer ALT for godt, og det er virkelig ret så sørgeligt - men skøn måde du skriver på :-)
Tak for din hilsen på min blog. Kunne du evt. være interesseret i et link-bytte samt at følge hinanden på blog-lovin'? Synes din blog er ret fin, og det virker som om din smag matcher min lidt :-)

Kh Line

Fru Buur Bækgaard sagde ...

@Just...: Ja, det er så tragisk. Lige når man har fået sig et par nye venner, så dør de bare!
Jeg har skam overvejet iPhonen - men jeg ved ikke, jeg synes den er for mainstream og jeg bryder mig ikke om Apples monopol-drømme. Tak!

@fantastiskefund: Tak. Og velbekommen. Jeg er altid frisk på at udveksle links, så jeg tilføjer dig fluks!

fantastiskefund sagde ...

Super - tilføjer dig med det vuns også :-) Hvor er det sjovt med billedet af din kat. Den ligner min på en prik! Er det en han/hun og hvor gammel?

Fru Buur Bækgaard sagde ...

Pudsigt - men ok, sorte katte er selvfølgelig heller det mest unormale!;oD
Hun er 5½.

Send en kommentar

Related Posts with Thumbnails