♥ Public House

Jeg lader nødigt et godt tilbud gå til spilde, og havde derfor bestilt billetter til Copenhagen Dining Week på Cofoco restauranten Public House igår. En fast 3-retters menu + en flaske San Pellegrino for 200 kr. pr. person. Det var et tilfælde at det lige blev d. 14. februar - Valentines (og andre lignende højtider) er altså ikke noget jeg dyrker.

Vi sad og snakkede om, at det faktisk ikke rigtig er noget vi gør - går ud og spiser, min mand og jeg. Inden vi blev rigtig kærester, bortførte han mig engang på en lånt motorcykel og kørte til en restaurant i Helsingør. Det er første og eneste gang vi har været ude og spise alene sammen herhjemme. 

3 retter på Public House koster normalt 250 kr., så besparelsen var i virkeligheden ikke voldsomt stor. Men så kom vi da til gengæld afsted, og dét var måske i virkeligheden alle pengene værd.
Min mand bestemte at vi skulle have vinmenu til - jeg er ikke den store vindrikker, men nogen gange hører det lige som bare til - og lidt boblevand at opbygge appetitten på, så vi endte med at lægge 370 kr. for drikkevarerne; næsten lige så meget som måltidet!
Vinen var ok, rødvinen smagte godt nok lidt af fisk - men igen, det siger mig ikke så meget.

Maden var til gengæld helt forrygende. Et væld af perfekt afsmagte smagnuancer, fine anretninger, gode portionsstørrelser og bare overordnet set bare rigtig lækkert.
Mobilkameraet kom på lidt af en prøvelse i den dunkle belysning - og klarede det muligvis ikke til UG, men nu alligevel udemærket:
Kongekrabbe med salatskud, avocado, brøndkarse og peberrodsvinaigrette
Braiseret oksespidsbryst med sennepskornskartoffelmos, honningglaseret pastinak, bagte grøntsager
Walisisk chokoladekage med vanilleis og revet chokolade

Den sidste halve time begyndte min hals at kradse mere og mere, så da vi endelig var hjemme i Nordsjælland var jeg dødtræt og helt forladt for overskud. Outfitbilledet, som skulle have været så fint, blev derfor også i dårligt lys, uklart og mere et nødvendigt onde end noget særlig godt.
Jeg havde ellers glædet mig til at vise jer mine nye asos-jeggings - men mon ikke der kommer en ny chance en anden gang?
Cardigan H&M Silketop Designers Remix Jeans Asos Støvler Shoe Shi Bar

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts with Thumbnails