Brunch & bikram #8

Det var bare ikke min dag i dag. Jeg skulle have været til formiddagsyoga 9:30 og efterfølgende mødtes med en veninde til cafe-hygge på Skt. Hans torv ved 12-tiden. Jeg skulle op 6:30, men jeg faldt alt for sent i søvn, så jeg besluttede at tage eftermiddagsholdet istedet.
Så jeg sov lidt længer, og skulle have toget fra Helsinge 10:38. 10:26 kørte jeg hjemmefra. Det tager normalt 7 min. op til stationen, så jeg var i fin tid. Men på halvvejen møder jeg mrs. slowbun. Hun kørte sådan ca. 40 km/t på landevejen og sænkede hastigheden til 20 km/t da vi kom ind i byen. Så jeg var på stationen samme øjeblik som mit tog kørte. Øv.

Nå, men man skal jo ikke græde over spildt mælk, så jeg kørte uden yderligere overvejelser videre ind til Hillerød. Her kører togene jo også meget oftere, og der er langt flere p-pladser, så det var fint. Bort set fra, at vinterferien åbenbart har ramt den hillerødianske(?) befolkning, så ALLE parkeringspladserne ved stationen var optagede. Jeg kørte et par rundt om mig selv, i håbet om en plads - men endte istedet med et hysterisk anfald og en mindre tudetur over mit uheld.

Jeg orkede bare ikke at tage bilen med helt ind til Kbh, for så at parkere den ved min lejlighed, og tage bussen det sidste stykke - på Nørrebro koster det jo kassen at parkere. Men valget stod mellem dét, eller at køre hjem/tilbage til Helsinge og aflyse cafe-aftalen. Så jeg tog mig sammen, og kørte mod Kbh. Troede jeg.
For i min arrigskab lykkedes det mig at køre forkert adskillige gange (jeg er ikke såå stedkendt i Hillerød), så jeg til sidst stortudende sad i bilen og skreg "Hvor er jeg?" - nogenlunde samtidig med at den afkørsel jeg ikke kunne finde dukkede op.

Da jeg så var vel tilbage på Hillerød motorvejens forlængelse, er det første der møder mig da motorvejen starter: vejarbejde. Heldigvis ingen kø, men kraftig hastighedsnedsættelse i 1 km. Omkring halvvejs inde af motorvejen er der gudhjælpemig vejarbejde IGEN. Stadig inge kø (phew), men igen hastighedsnedsættelse.

Kl. 12:15 landede jeg endelig på Pussy Galore's Flying Circus på Skt. Hans torv (busserne var åbenbart med mig, for dén kom så snart jeg nåede stoppestedet). Var jeg blev på Helsinge st. og havde ventet på det næste tog, havde jeg været der 7 min. tidligere - og havde sparet mig selv for en del besvær, for at sige det mildt.

Men vi fik drukket kaffe, sladret og jeg fik fyret alle sparepengene af på en lækker, men også lidt kedelig omgang brunch. Kl. 17 nåede jeg sørme også dagens yogahold; tiltrængt efter sådan en dag!

Lækker yoghurt m müsli, temmelig kradse oste, ligegyldigt kødpålæg, halvtørre frugter og sirup til pandekagen

Udemærket røræg og bacon, 2 godt tørre pølser og en helt ok pandekage

2 kommentarer:

fantastiskefund sagde ...

SIKKE en skøn brunch.. uhm, sådan en kunne jeg godt sætte tænderne i lige nu :-)

Fru Buur Bækgaard sagde ...

Selv om jeg ikke var heelt tilfreds i torsdag, kunne jeg nu også godt klare én til nu...:oD

Send en kommentar

Related Posts with Thumbnails