Sjove julegaver

Berlin-turen var fantastisk på mange måder - men bl.a. fordi jeg lærte noget nyt og rigtig dejligt om min mand.

Jeg er den slags menneske, som synes at praktiske, nødvendige ting skal være sjove. Cykelhjelme, gummistøvler (dem skal jeg vise jer en dag), huer, vanter, neglebørster, sæbepumper m.v.
Min mand er stilmæssigt temmelig konservativ, hvis man da overhovedet kan tale om en stil. Hans hjem er meget "rent", hans bøger står gemt væk i et depotrum, der er masser af ting i træ og så videre.

I Berlin, i stormagasinet Lafayette, stødte jeg pludselig på en lille afdeling med varer fra mærket "Pylones". Jeg har mødt det før, i Carnaby Street i London - og siden hen på nettet, til stor lykke, indtil deres supportafdeling informerede mig om at de shippinginformationer der var oplyst på hjemmesiden ikke var korrekte og at de IKKE sendte til Danmark, da de jo havde afdelinger i både Paris og Berlin (øhhh, nårh...). Jeg pillede ved alle tingene en millard gange, og udvalgte en neglebørste og en cykelklokke jeg ikke kunne leve uden. De havde mest accessories - som spejle, negleklippere, børster, tasker og lignende. Vi købte også et par julegaver.
5 etager nedaf senere var min lykke gjort. Min mand skulle på toilettet, og da jeg udpegede skiltet dertil for ham, spottede mit falkeblik noget meget farverigt. Her var en noget større afdeling med alle mulige husholdningsting! Opvaskebørster, sæbepumper, æggebægere, kopper, knive osv. osv.
Da han kom ud fra toilettet var jeg helt ekstatisk. Men også i tvivl om hvordan jeg skulle overbevise ham om, at de her ting ville gøre vores liv langt federe (...end et med hvid, træ og stål og kedeligt plastik).

Til min store overraskelse og glæde sagde han efter første - hurtige - tur rundt blandt tingene, at hans synes det var vildt sjovt og at han var helt med på ideen om at udskifte så mange af hjemmets dødsyge ting med disse vidundere. Oh hvilken fryd, og så lige i disse flytte-sammen-tider.
Vi måtte i den grad lægge bånd på os selv - og vi skal så meget til Berlin igen, bare for at shoppe amok i Pylones. Men en stak julegaver til os selv blev det da til. Og nu hvor de er pakket ud og i brug, er jeg allerede mere glad!;oD

Sæbepumpe-puddelhund og neglebørste-kat
Opvaskemiddel-prinsesse. Hun havde en opvaskebørste-mand, men vi bruger opvaskebørster i samme tempo som toiletpapir, så det ville desværre hurtigt blive en dyr fornøjelse

Elefanthoved-tragt
Tepotte-elkedel

3 kommentarer:

Charlotte Lindhardt sagde ...

Det er så fint !
Er selv vild med det mærke, handlede det da jeg var i Budapest sidste år bl.a samme elefant tragt :-)

Fru Buur Bækgaard sagde ...

Ja, ikke? Og jeg er imponeret over, hvor stor forskel den slags små ting gør i hverdagen.
Min mand nægter at have opvaskemaskine. Og jeg hader, hader, hader at vaske op. Men når man så skal hælde sæbe op, og griber om hende prinsessen - ja, så er det slet ikke så slemt alligevel!:oD

lis sagde ...

Man bliver da bare vildt glad når man ser disse ting.Er pt lige nu på jagt efter en tekande med plads til mindst 5 krus te i - og selvfølgelig en der kan holde teen varm.Og så skal den være lidt speciel.
Det er godtnok svært at find,indtil da håber jeg vores ternede tekande fra Tjekkiet holder.Låget gik i stykker for nogle år tilbage ,og et stykke af tuden er også gået ...

Send en kommentar

Related Posts with Thumbnails