Juleferie - comeback vol. 1

Hold da helt op!

Har I haft nogle skønne, hyggelige juledage? Jeg håber I alle har nydt det hele og især vejret, der jo er nok så besværligt men i den grad også yndigt og meget passende (endelig)!

Mit sædvanlige liv blev sat på stand by sådan ca. kl. 9:30 mandag d. 20. december da jeg kørte til Kbh for at indkøbe de sidste julegaver. Jeg shoppede til andre - og lidt til mig - hele dagen, og yoga'ede om aftenen.

Tirsdag smed jeg min mand ud af huset, for jeg havde et svært hemmeligt julegaveprojekt igang. Et DIY sengetæppe, men det hører I mere om. Da han kom hjem igen gik vi i krig med madlavning og omrokeringen af hele stuen med henblik på at presse 19 mennesker derind juleaften.

Onsdag panikkede jeg, fordi min mands bil ikke ville starte, og tæppet var IKKE færdigt endnu. Alt for sent kom han dog endelig på arbejde - og det gjorde jeg også. Jeg blev færdig, og påbegyndte så julegave-indpakningen. Aftenen stod på min søsters datters 8 års fødselsdag i Kbh.

Torsdag gjorde min mand hele huset rent og jeg pakkede julegaver ind og pyntede juletræ, inden vi tog til min mands søsters datters fødselsdag og blev hængende til ved 22-tiden.

Fredag afholdt jeg for første gang jul selv. Det indebar bl.a. at pille 3 kg brune kartofler ALENE. Min mands 3 ældste søskende, deres mor og alle deres børn - 7 skønne quinder ml. 15 og 25 - mine forældre og min svigerindes mor+kæreste deltog i festlighederne. 19 mennesker i alt. Stuen var transformeret til et langt spisebord - som efter aftensmaden blev klappet sammen, så vi istedet kunne indtage sofaafdelingen for resten af aftenen. Det var en vild oplevelse, det var stressende og møghårdt, men det var også rigtig hyggeligt og en ubetinget succes for alle!

Lørdag skulle alle "kusinerne" - pseudonym for min mands døtre og deres kusiner - lege sammen, hos os. Så vi spillede spil og drak alt for meget tequila til langt ud på natten (eller, jeg kan faktisk ikke huske hvad tid vi gik i seng).

Søndag inviterede svigermor til julefrokost og hygge. Da vi vendte næsen hjem ved 21-tiden, var det blot for at mødes til mere spil og hygge med førnævnte kusiner i vores stue.

Mandag var min mand på arbejde (stakkel!) og jeg sov 2/3 af dagen væk, og mindes ikke at have foretaget mig noget som helst. Overhovedet.

Tirsdag var der "2. juledag"/"julefrokost" hos mine forældre i Kbh. Denne gang 14 mennesker til raclette-lækkerier, anden omgang gave-uddeling og ris a la mande. Min mand og jeg blev hængende til spil og hygge til et godt stykke over midnat.

Onsdag kørte min mand på arbejde, og jeg pakkede de sidste ting ned i min lejlighed. Nu er der kun få småting og møbler tilbage. Velankommet på bondegården igen, pakkede jeg ud og remøblerede i timevis - så nu er alle flyttekasserne tomme, pånær den med mine sko i. Mine hænder var helt røde, stive og ømme af at slæbe tonstunge flyttekasser frem og tilbage, og op og ned.

I dag er store opdateringsdag. Jeg har stort set ikke tjekket mails eller været på nettet den sidste uge, og jeg har i hvert fald slet ikke besvaret dem eller foretaget mig noget fornuftigt.
Og jer, I skal jo også opdateres:
Pandebrød a la Sofie - de blev nydt med en klassisk tabuleh + hvidløgsdressing

Så var der lige nogen der har slået en vaffel/vaffel på stang/churros bod op på Strøget. Jeg kunne kun spise halvdelen, men jeg var stadig lykkelig

Thumbs up for at give hestene nissehuer på. Måske har de alligevel selvironi i politiet - måske er det kun på hestenes vegne...

Kat lader som om det er hende der er træt efter at have båret flyttekasser

Kyllinge-muffins a la Emily. Lækre, men en anden gang bliver det med nødder i stedet for hundedyr øko-kylling man alligevel ikke kunne smage!

Årets gavestak- Papiret er helt dyb lilla, men mit kamera insisterede på at tilføje blå.

Juletræet præ pyntning

Og post pyntning

Schneebälle fra Berlin skåret i småstykker. Sjove, men ikke værd at æde.

Mit klædeskab, der nu for første gang i 1½ år igen indeholder alt mit tøj. Eller, i hvert fald KUN mit tøj.

Min nye billedkrog. Pludselig er vores soveværelse blevet et helt hyggeligt sted, som hidtil bare var et nødvendigt onde

Jul med jul på. Lidt forsinket. Risengrød med smør og kanel i yndig juleskål

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts with Thumbnails