Hår-projektet

Jeg med spænding læst smukke Emilys guide/råd til behandling af hår med naturkrøl/fald.
Jeg har ekstremt tykt hår, og har altid haft det. Krøllerne er imidlertid kommet til indenfor de seneste 3-4 år, og jeg er derfor stadig kun i "test"-fasen.


Jeg vasker kun mit hår 1-2 gange om ugen - og har hidtil kun redt det lige forud for en hårvask. Siden sidste lørdag har jeg nu indført at afprøve 1) kun at vaske håret i balsam og 2) aldrig at rede håret med andet end fingrene.
Jeg har i en del år brugt Joicos "Moisture recovery" og MOP "Mixed greens" conditioners. Og derefter, i fugtigt hår, Redkens "Smooth detangling cream" og/eller Redkens "Fresh curls curl refiner". I dagene efter opfrisker jeg mit hår med Loréal Kérastases "Oléo relax" serum/olie.


Tilfældigvis falder det her nye forsøg sammen med, at jeg er ved at løbe tør for stort set alt. Så derfor ser min indkøbskurv hos LookFantastic nu sådan her ud:


MEN! Jeg er jo faktisk ikke meget for at bruge "kemi". Det er jo noget vrøvl, alt er selvfølgelig kemi, men altså, jeg ville meget gerne KUN bruge øko/naturlige hårprodukter. Ergo kunne jeg rigtig godt tænke mig at udskifte de 2 gange Redken + Kerastase olien med noget tilsvarende øko. Problemet er bare, at jeg ikke rigtig har råd til at prøve mig frem. Jeg har ikke råd til en masse fejlkøb. Så nu krydser jeg mine fingre, og håber der måske sidder nogen derude med konkrete anbefalinger. Anyone?

2 kommentarer:

GlimmerGlam sagde ...

Spændende, det skulle fungere meget godt. Min svigerinde gjorde det sådan i laaang tid. Fin blog, kom gerne forbi hos mig :)

Fru Buur Bækgaard sagde ...

Ja, jeg er også ret spændt på hvordan det påvirker mit hår på længere sigt!:o)

Tak!

Send en kommentar

Related Posts with Thumbnails