Arbejd Arbejd vs Aber Dabei

Som første led i min mands og mine halve flytteplaner, har jeg rykket alle mine cd'er herop, på bondegården. I dag har jeg lavet afleveringsopgave til studiet og hørt en masse musik jeg ikke plejer at sætte på. Skønt!
Pt. kører Bikstok Røgsystem, og nummeret "Fabrik". Jeg mindes, at da nummeret hittede i sin tid - hvad er det, 6 år siden? - spekulerede jeg i laang tid over hvad det egentlig var de sang. "Arbejd, arbejd" eller "Aber dabei". I dag kan det måske undre mig, at resten af teksten ikke lige som gav mig et clue, men omvendt lyder det altså også virkelig meget som om de synger "Aber dabei"...


Jeg har krydret min fredag - alene med musik, kat og skoleopgave - med det mærkeligste aftensmåltid længe. Der er bare intet mad i huset, og jeg gad simpelthen ikke bruge en halv time på at grave bilen fri af is og sne for at køre hele vejen til byen for at købe ind. Så jeg miksede en skål tomat, tun fra dåse og ost og nød hertil et nykogt, hjemmedyrket æg. Jeg skal virkelig blive noget bedre til fremadsynede indkøb i fremtiden...

Nåh, ikke mere overspring til mig nu. Ikke flere ligegyldige tanker der skal deles med jer, bare for at have en "undskyldning" for ikke at få lavet den opgave færdig. Sæt igang!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts with Thumbnails