Sne-terapi

Jeg synes sne er utroligt smukt. Hvis det ligger på afsidedes marker, hvor kun hoppende harer og dådyr "ødelægger" overfladen.
Når det ligger i København og omegn, er smattet eller frossent, grå-sort og klamt er det noget af det værste jeg ved!

Trafikken bliver heelt umulig, og som deltidspendler er det jo en katastrofe. Man kommer altid 20 min. for sent afsted, fordi man glemmer hvor lang tid det tager at pakke sig selv ind og hvor lang tid det tager at pakke bilen UD. Man får kolde, og gerne våde, fødder UANSET hvilken type fodtøj man ifører sig, sneen skal nok vinde. Man bliver vildt beskidt, fordi det sprøjter når man går og når biler og cykler kører forbi. Og så er det bare virkelig grimt, og er en særdeles ukærkommen reminder om, hvor forurenet byen er.

Så jeg var ikke glad, da jeg kiggede ud af vinduet imorges, og kunne konstatere at hvad Jylland blev ramt af i går var nået til hovedstaden idag. Øv!

Nu sidder jeg så på mit arbejde, i begyndende tusmørke (WTF?) og drikker varm kakao og lader som om at verden udenfor ikke eksisterer. Oven i købet har den søde maddame (som i mad+dame, ikke som et stavehandikappet forsøg på at skrive franske gloser) herude produceret ikke blot én, men hele 2 kager. En choko-banen og en pæretærte. Top-lækkert, og akkurat hvad jeg har brug for en dag som i dag.

I aften skal min mand og jeg til Tina Dickow koncert - billetterne var en bryllupsgave fra min barndomsveninde. Det er hendes "Welcome back colour"-tour, og jeg håber at også denne oplevelse kan sætte lidt kulør på den ellers grå tilværelse. Høhø...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts with Thumbnails