Sølle sovetryne og rester

Jeg ved ikke om det bare er vinterdepressionen der har taget overhånd i dag, eller jeg måske i virkeligheden har været lidt småsyg. I hvert fald kom jeg overhovedet ikke op til tiden. Og jeg kom faktisk heller ikke rigtig op senere.
Min søde mand lavede morgenmad omkring det tidspunkt jeg skulle have været i skole, den spiste jeg og brugte efterfølgende en times tid på sofaen med Pinkie på skødet. Så tog min mand på arbejde. Og jeg faldt i søvn. Og sov. Og sov. Og sov. Til ved 14-tiden.
Sygdom eller ej, så skal jeg virkelig have sat gang i behandlingen af det her depressionhalløj. Jeg har et lys-vækkeur, som langsomt starter op en halv time før det er sat til, så kroppen tror at det er blevet lyst og "rigtig" morgen når man bliver vækket. Og så har jeg en lysterapi lampe, som jeg gerne starter morgenen ved. Problemet er sådan set bare, at jeg jo kun har én af hver - og jeg har ikke kunne overskue at tage dem med frem og tilbage; mellem Kbh og bondegården. Men nu kan jeg vist snart ikke slippe for det længere, medmindre jeg bare skal gå i hi indtil foråret...


Nu sidder jeg så og arbejder lidt, i selskab med min yndlingssodavand - Pepsi Twist, hjembragt i lille antal fra Kreta - og glæder mig til at min mand kommer hjem, og varmer resterne fra i går. Super lækker hokkaido græskarsuppe, som får vores bedste anbefalinger!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts with Thumbnails