Sjovt grønt

I går tog jeg min mand under armen og gik i Kvickly i Helsinge. Jeg eeelsker Kvickly'en i Helsinge, for de har det ultimativt største og mest overskuelige udvalg af økologiske varer jeg kender til - bort set fra Egefeld på Frederiksberg, men det er for dyrt og snobbet.


Det var altså ikke det eneste vi købte, men jeg synes det er en samling ret sjov frugt/grønt. Desværre er det kun græskarene der er økologiske, men hvad kan man forlange med så eksotisk en samling.


Hokkaido'en skal blive til suppe. Butternut'en er der ingen faste planer for, så opskrifter og idéer modtages med kyshånd.
Artiskokken (som har en ven) serveres kogt med min mors dressing til i aften.
Den gule sag er vist en såkaldt dragefrugt - eller Pitahaya - som jeg heller intet aner om. Men den så sjov ud, så med hjem kom den.
Jeg har aldrig før set friske tranebær - og så var de oven i købet billige, 2 poser for 10 kr. Men dem ved jeg heller ikke hvad vi skal bruge til. Igen er opskrifter og tips ualmindelig velkomne!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts with Thumbnails