Sharon / kakifrugt

I gennem mit abonnement hos Aarstiderne har jeg stiftet bekendtskab med den søde, orange Sharon frugt - også kaldet kakifrugt. Den er vist af israelsk oprindelse, og kan spises ved flere modenhedsgrader. Man får den gerne i en konsistens der minder om modne ferskner - men lidt fastere i kødet, uden at være sprød. Den er temmelig sød og også lidt fed i smagen, men smager af meget trods importforhold og sådan noget.
Ude i den store verden, er det imidlertid normen at lade den modne længere, så den bliver næsten flydende.

Så længe havde min sharon frugt vist ligget i køleskabet. Og det samme gjaldt clementinerne og en tiloversbleven banan fra samme leverance fra Aarstiderne.
Overmodne øko frugter
Så nu skulle de altså bruges - jeg kan ikke have at smide dyr, økologisk frugt ud!
Jeg google forgæves opskrifter på smoothies med sharon frugten, fordi jeg synes den var lidt farlig bare at eksperimentere med. Men da det ikke gav noget brugbart, kastede jeg den bare i frugtpresseren, sammen med en håndfuld clementiner og - kun halvdelen af - bananen!


Og woila - et styks super lækker smoothie. Perfekt afmålt sødme og syrligt til hvad jeg lige havde lyst til!

  • 1 meget moden sharon frugt
  • 4 modne clementiner
  • 1 banan (eller en halv overmoden...)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts with Thumbnails