Lørdag i grøften

Jeg har sagt det før - og jeg siger det gerne igen!
Sne er yndigt, smukt og idyllisk når det ligger ude på landet, urørt, og man kan sidde indenfor og drikke varme ting og kigge på det.

Det er som sendt fra helvede hvis man derimod har et liv at passe, som påkræver at man flytter sig fra A til B oftere end... aldrig.

Således kørte jeg lørdag omkring middag fra Kbh til Nordsjælland. Hillerødmotorvejen, en af landets mest befærdede veje, så sådan ud:


Så langt så godt. Jeg nåede helskindet op til bondegården, om end det tog sådan rundt regnet dobbelt så langt tid som normalt.

En time efter sad vi atter i bilen, på vej ud til et af min mands vennepar som holdt jule-hygge. Og her gik det så galt. Efter 3/4 af vejen var tilbagelagt slap bilen pludselig sit greb i vejen, og styrede over i den modsatte vejbane - jeg styrede den tilbage igen, hvilket desværre resulterede i at bilen trillede direkte ud over den rigtige vejbane og ud i grøften. Heldigvis var hastigheden så lav, at det var ganske udramatisk - bare top irriterende.

Min mand begyndte at rode med snekæder, jeg fik et lift hen til en nærliggende gård som måske havde en traktor - men i sidste ende måtte vi ringe til FDM's vejhjælp som kom efter ca. en time og trak bilen op på vejen igen. I mellemtiden fik vi et andet lift hjem til min mands venner, så vi drak glögg (og kaffe) og spiste æbleskiver den sidste ventetid.

Det endte med at blive en rigtig hyggelig aften - og vi blev pænt og overnattede. Og bortset fra et uæstetisk bule i venstre side på snuden, er bilen også helt uskadt. Jeg ærgrede mig bagefter over, at jeg ikke fik taget et billede af bilen i grøften - men I må tænke jer til det!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts with Thumbnails