Vegetarsøndag med tømmermænd fra helvede

Søndag fortsatte løjerne. Min mands ældste søsters yngste datter - orv, den var lang - holdt forsinket 15 års fødselsdag og hele flokken var inviteret til frokost. Vegetarfrokost, mor og fødselsdagsbarnet er nemlig vegetarer.

Der var måske 10 forskellige retter, samt humus og skønne hjemmebagte boller og det hele var bare SÅ lækkert. Men efter ca. en mundfuld af de første 3 retter gik mine tømmermænd til angreb på mig. Jeg fik det bare frygteligt, og væltede frem og tilbage mellem stuen og badeværelset, fordi jeg hele tiden troede jeg skulle kaste op. Hvilket jeg dog ikke gjorde. Så jeg gav op overfor maden, og satte mig i sofaen og hang imens de andre spiste LÆKKER mad. Øv!
Efter maden er det åbenbart en tradition at vi går tur - tak søde mand, for ikke lige at have forberedt mig på det, så jeg måske kunne have iført mig noget andet end ballerinaer, strømpebukser og en enkelt hættetrøje. Jeg gik med alligevel, og dét hjalp faktisk gevaldigt på tømmermændende. En rask og hundekold 5 kms gåtur i en eller anden nordsjællandsk skov. Jeg er ikke en natur-pige, men hvad gør man ikke for fællesskabet.
Bare for at peppe indlægget lidt op, for I også lige et billede med at naboens - min mands bror - hund, Buster. Han ser i grunden virkelig underlig ud på det billede...

Om aftenen tog mine bonusdøtre med hjem, men de lukkede sig inde med bøger og lektier imens min mand og jeg så film på sofaen indtil vi ikke kunne holde øjnene åbne længere.

Nu er jeg så blevet ret hooked på ideen om, at blive bedre venner med vegetarmad. Jeg har altid gerne vil have et alternativ til kød, for jeg er faktisk ikke særlig begejstret for for meget af det. Men jeg kan ikke rigtig lide bønner, linser m.v. fordi de er så melede og mærkelige. Men nu skal det være slut. Som teenager lærte jeg mig selv at spise peberfrugter, og dem elsker jeg i dag. Så det må være muligt at gøre det samme med bønner. Spise en masse, og lade som om jeg synes de er vildt lækre - indtil jeg en eller anden dag rent faktisk synes det...
Opskriftsøgning here I come!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts with Thumbnails