Søndagsmarengs og madplaner

Det var en super (u)hyggelig aften igår - mere om det når jeg får et par billeder.

Men det blev ikke såå vildt, så jeg tog min mor under armen og tog til yoga kl. 13. Jeg har haft en lorte-yoga uge - mandag/tirsdag var jeg så brugt ovenpå weekendens strabadser, at jeg bare lå og rallede. Onsdag/torsdag pjækkede jeg, og fredag/lørdag var jeg stadig småsyg, så jeg tog det meeget roligt.
Men i dag gik det - trods natlige udskejelser - overraskende godt, og nu er jeg vist på vej tilbage på sporet!

Da jeg kom hjem kastede jeg mig så ud i lige at bage lidt marengs af nogle overskudsæggehvider fra i tirsdags. Jeg har lavet en halv portion plain og en halv portion med lakrids (med pulver fra Johan Bülow).

Imens de bagte har jeg så lavet mit livs første madplan. Jeg drømmer om at spise lidt sundere. Ikke noget fanatisk eller slankerelateret, bare sundere. Min mand står for madlavningen, og det ender meget ofte bare med noget kød og løg på en pande og så lidt tomat-agurk til. Og det er ok ind imellem - men dels er jeg ikke så tosset med kød, dels tror jeg virkelig godt jeg kunne bruge noget lidt grønnere og vitaminholdigt.
Så kommende uge skal nu stå på Vegetarlasagnette, Gulerodspandekager med spinat og Miss Muffins fyldte auberginer. I hører nærmere.:o)

Idag står den på blomkålsgratin, som min bedre halvdel netop nu er igang med produktionen af.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts with Thumbnails