Oreo cupcakes

Ja, så kunne jeg ikke dy mig længere. Så i går fik jeg bikset en omgang Oreo cupcakes sammen.

Selve kagen er lavet ud fra denne opskrift. Og med udgangspunkt i "17 store cupcakes" synes jeg det lød som en fin størrelse portion. Men store skulle nok have været understreget. Kraftigt. For mine standard-størrelse forme, 16 runde og 4 hjerter, kunne knap nok rumme halvdelen af dejen. Så jeg supplere med et ildfast fad, og har nu fryseren "fuld" af kage - som forhåbentlig godt kan fryses...;o)

Min erfaring med frosting siger mig, at jeg er til flødeoste-varianten, fordi det så bliver lidt syrligt. Så jeg brugte en basis-opskrift fra min cupcakes-kogebog, og blandede de tiloversblevne halve Oreos i, efter at have slået på dem med en grydeske i en halv times tid.

Frosting:

150 g flødeost
175 g flormelis
25 g blødt(!) smør
Knuste Oreo

Meget passende sorte og hvide forme
Overskuds-toppene præ knusning - til frostingen
Dejen - før det kogende vand
Ekstra-kagen
De færdige kager
Ja. Oreo cupcakes. Det er altså ikke min favorit. Det er slet ikke min type kage. Forstå mig ret, de smager jo godt - men hold da magle nogle choko-sukker bomber! Som jeg sagde til min mand igår, da han kom sendt hjem og faldt helt, helt i svime over kagerne: "Jeg bliver helt træt ved tanken om at spise én". Min mand mente derimod godt jeg kunne sætte kagerne i produktion.
Men jeg kommer næppe til at lave dem igen. Mig og Oreos, vi skal ikke være andet end venner...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts with Thumbnails